Vakantietijd betekent bij onze vereniging gelukkig niet dat er niet geschaakt wordt! Integendeel zelfs, tijdens de 2 weken Meivakantie werd een gezellig Lentetoernooi georganiseerd voor onze jeugdleden.

Er werd gesnelschaakt met standaard 5 minuten p.p.p.p. op de klok, maar met een extra tijdshandicap als spelers uit een verschillende stap tegen elkaar speelden (per stap een minuut; dus Stap 1 tegen Stap 2 of Stap 2 tegen Stap 3 werd 6 minuten tegen 4 minuten en Stap 1 tegen Stap 3 werd 7 minuten tegen 3 minuten). Stap 1-lid Bas wist zich te ontpoppen tot een ware blitzkampioen door meerdere Stap 3'ers op tijd te verslaan!! Het werd een pittig toernooitje waarbij voor geen enkele pot vooraf al een voorspelling gemaakt kon worden over een eventuele winnaar. Dit werd met name ook duidelijk toen nieuwkomer Daniël gelijk de winst wist op te eisen tegen Mitia, die een week eerder winnaar van de eerste week van het Lentetoernooi was geworden.

Een nieuwe week, dus nieuwe kansen... tijdens de tweede week van het toernooi begonnen alle deelnemers dan ook terug met een schone lei en 0 punten. Het werd tijdens de tweede week van het toernooi dan ook een stuk spannender met meerdere spelers (Daniël, Tico en Kay) in de running voor de eerste plaats. Het is uiteindelijk Tico die de tweede trofee welverdiend mee naar huis mag nemen!

Ik zou zeggen, laat die volgende vakantie maar komen!! :D

Gezellige sfeer tijdens het Lentetoernooi

18 dec 2017