Op woensdag 18 februari 2015 liep de aula van de scholengemeenschap Huizermaat weer helemaal vol met basisschoolkinderen uit Huizen die op het jaarlijkse Huizer Schoolschaaktoernooi hun school kwamen verdedigen en gingen strijden voor de kampioenstitel. Het schoolschaaktoernooi werd ook dit jaar weer georganiseerd door de Schaakvereniging Huizen en meer dan 100 deelnemers speelden in teams van 4 (of 5 voor teams met reservespeler) 7 partijen tegen teams van andere scholen.

De scholen die meespeelden waren: De Werf, Dr. Maria Montessorischool, Flevoschool, Rehobothschool, Gouden Kraal, 2de Montessorischool, Van der Brugghenschool, Kamperfoelieschool en De Parel.

De sfeer tijdens het toernooi was geweldig!! Bij de kinderen was een overmaat aan enthousiasme te bespeuren! Een heerlijke drukte tussen de rondes door met vooral veel partijbesprekingen, scoreberekeningen en strategiebepalingen werd afgewisseld met een opvallende rust tijdens het spelen van de partijen zelf. Als ware gedisciplineerde professionals wisten de kinderen soms heel verrassende en boeiende potjes op het bord te brengen. Toch was de strijd op momenten ook best hard. Een aantal jongere spelers moest toch even een traantje wegpinken toen ze genadeloos afgemaakt werden door een iets oudere tegenspeler.

Er werd keihard geschaakt voor de titel en na 3 uur harde strijd was het uiteindelijk het eerste team van De Werf dat voor het tweede jaar op rij verdiend de reuzewisselbokaal terug mee naar school mocht nemen! De Dr. Maria Montessorischool I werd tweede en de Flevoschool I derde.

Op zaterdag 7 maart mogen de De Werf en de Dr. Maria Montessorischool de eer van hun school en van Huizen verder gaan verdedigen op het regionale Schoolschaaktoernooi in Amersfoort! We wensen hen alvast superveel succes!

Tot volgend jaar voor een nieuwe editie van dit geweldige Schoolschaaktoernooi!

Winnaars

27 okt 2017